Αυτοκινητόδρομος 24 (Ελλάδα)heiP89s Ts6c34c050nas NiWi2zCc
![]() Αυτοκινητόδρομος 24 Αυτοκινητόδρομος Θεσσαλονίκη-Νέα Μουδανιά |
---|
![]() |
![]() |
Πληροφορίες δρόμου |
Μήκος:______________72 χλμ |
Σημαντικοί κόμβοι |
Αρχή:__________Κόμβος Ευκαρπίας Κ4 _____________________Κόμβος Χαριλάου |
Τοποθεσία |
Περιφέρεια:__________Κεντρική Μακεδονία |
Δίκτυο αυτοκινητοδρόμων |
Αυτοκινητόδρομοι της Ελλάδας |
Ο Αυτοκινητόδρομος 24 (πρώην Αυτοκινητόδρομος 67) είναι ένας αυτοκινητόδρομος ο οποίος συνδέει την Εγνατία Οδό (Κόμβος Ευκαρπίας Κ4), με την Καλαμαριά και τις παραλίες της Χαλκιδικής. Αποτελείται από το ανατολικό τμήμα της Περιφερειακής Οδού και την επέκταση προς Νέα Μουδανιά. Προς το παρόν δεν είναι αυτοκινητόδρομος, αλλά οδός ταχείας κυκλοφορίας.
Πίνακας περιεχομένων
- 1 Τμήματα
- 1.1 Ευκαρπία - Καλαμαριά
- 1.2 Καλαμαριά - Νέα Μουδανιά
- 2 Κατάλογος κομβών
- 3 Το πρόβλημα της κίνησης
- 4 Μελλοντικές αναβαθμίσεις
- 5 Πηγές
- 6 Παραπομπές
- 7 Φωτογραφίες
Τμήματα[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Ευκαρπία - Καλαμαριά[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Το τμήμα αυτό κατασκευάστηκε την δεκαετία του '90, ως τμήμα της Περιφερειακής Οδού. Διαθέτει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας για κάθε κατεύθυνση, ενώ το 2005 αναβαθμίστηκε σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, με κάταργηση των ισόπεδων κόμβων.
Εξυπηρετεί περισσότερα από 120.000 οχήματα την ημέρα, αντί των 30.000 που προοριζόταν να χειριστεί όταν σχεδιάστηκε το 1975.
Καλαμαριά - Νέα Μουδανιά[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Ο οδικός άξονας από την Θεσσαλονίκη μέχρι τα Νέα Μουδανιά ολοκληρώθηκε στο τέλος της δεκαετίας του '90. Είναι από τους πρώτους αυτοκινητοδρόμους που κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα.
Κατάλογος κομβών[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Αυτοκινητόδρομος 24 | ||||
---|---|---|---|---|
Κόμβος | Προορισμοί | Σημειώσεις | Λωρίδες | |
![]()
|
![]() Βόρεια: Λαγκαδάς, Καβάλα, Κιλκίς, Σέρρες |
![]() ![]() | ||
![]()
|
Εσωτερική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης:
Ευκαρπία, Εύοσμος, Θεσσαλονίκη |
![]() ![]() | ||
![]()
|
Βόρεια: Παπαγεωργίου, 424
Νότια: Πολίχνη, Μετέωρα |
Επίσης:
|
![]() ![]() | |
![]()
|
Βόρεια: Πεύκα, Ασβεστοχώρι
Νότια: Νεάπολη, Πολίχνη, Μετέωρα, Κέντρο |
Επίσης:
|
![]() ![]() | |
![]()
|
Βόρεια: Φιλίππειο
Νότια: Συκιές, Επταπύργιο |
Επίσης:
|
![]() ![]() | |
![]()
|
Άγιος Παύλος | ![]() ![]() | ||
![]()
|
Τριανδρία, Κέντρο | Επίσης:
|
![]() ![]() | |
![]()
|
Τούμπα | Επίσης:
|
![]() ![]() | |
![]()
|
Κωνσταντινοπολίτικα, Μαλακοπή, Πυλαία | Επίσης:
|
![]() ![]() | |
Σήραγγα Πυλαίας (100 μ.) | Όριο ταχύτητας![]() |
![]() ![]() | ||
![]()
|
Ανατολικά: Πανόραμα
Δυτικά: Χαριλάου, Πυλαία |
Επίσης:
|
![]() ![]() | |
![]()
|
![]() |
![]() ![]() | ||
![]()
|
Φοίνικας, Καλαμαριά, Κοιμητήρια | ![]() ![]() | ||
![]()
|
Εμπορικό Κέντρο Mediterannean Cosmos, ΙΚΕΑ, Πλανητάριο, Διαβαλκανικό Κέντρο | ![]() ![]() | ||
![]()
|
|
![]() ![]() | ||
![]()
|
|
![]() ![]() | ||
![]()
|
Νέο Ρύσιο, Ταγαράδες | ![]() ![]() | ||
![]()
|
Καρδία | Όριο ταχύτητας ![]() |
![]() ![]() | |
![]()
|
Τρίλοφος, Πλαγιάρι, Επανομή | ![]() ![]() | ||
![]()
|
Σχολάρι | ![]() ![]() | ||
![]()
|
Μεσημέρι | ![]() ![]() | ||
![]()
|
Λάκκωμα, Νεοχωράκι | ![]() ![]() | ||
![]()
|
Άγιος Παύλος, Νέα Ηράκλεια | ![]() ![]() | ||
![]()
|
Νέα Καλλικράτεια, Νέα Σίλατα, Πετράλωνα | ![]() ![]() | ||
![]()
|
Νέα Σωζόπολη | ![]() ![]() | ||
![]()
|
Νέα Τρίγλια, Πετράλωνα | ![]() ![]() | ||
![]()
|
Νέα Πλάγια, Νέα Φλογητά, Παραλία Διονυσίου | ![]() ![]() | ||
![]()
|
Πορταριά, Διονύσου, Σήμαντρα | ![]() ![]() | ||
![]()
|
|
Διαχωρισμός κίνησης για Κασσάνδρα και Σιθωνία | ![]() ![]() |
Το πρόβλημα της κίνησης[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Ο κύριος λόγος της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου ήταν να απορροφήσει τον φόρτο των αυτοκινήτων στη Χαλκιδική ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες. Η Χαλκιδική πάντα υπέφερε από μεγάλα μποτιλιαρίσματα, καθώς η πλειονότητα των κατοίκων της Θεσσαλονίκης ταξιδεύει εκεί για να κάνει τις καλοκαιρινές διακοπές. Παρόλο όμως την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου το πρόβλημα της κίνησης είναι ακόμα πολύ εμφανές καθώς ο μέσος όρος ταξιδιού από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Χαλκιδική είναι 2 με 2,5 ώρες δηλαδή η μέση ταχύτητα είναι γύρω στα 30 χιλιόμετρα την ώρα.
Μελλοντικές αναβαθμίσεις[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Από το 2011 είναι σε μελέτη η δημοπράτηση για τη διαπλάτυνση - αναβάθμιση του αυτοκινητοδρόμου, από τον Κ12 (Καλαμαριά) μέχρι τον κόμβο του αεροδρομίου «Μακεδονία», σε μήκος περίπου 9 χλμ. Η μελέτη προβλέπει τη διαπλάτυνση του δρόμου κατά μία λωρίδα εκατέρωθεν, με πρόβλεψη πλήρους παράπλευρου δικτύου και κόμβων, καθώς και αναβάθμιση υφιστάμενων κόμβων της αρτηρίας και των υπόλοιπων ισόπεδων προσβάσεων.
Πηγές[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
- ΦΕΚ 253ΑΑΠ/2015 Χαρακτηρισμός και Αρίθμηση Αυτοκινητοδρόμων
Παραπομπές[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Φωτογραφίες[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

|